onsdag 5 januari 2011

i mitt fönster.


Trettondagsafton

Är det i dag det är tänkt att granen ska åka ut?
Vår fick lämna för ett par dagar sen och nu vill jag bara ha in våren hos oss.
Nya tulpaner i rött och lila pryder i allafall köket just nu i en Alvar Aalto vas i klarglas.


I ett av köksfönstren står även två andra gröna blommor. Det ena är en murgröna i en vit kruka från IKEA. Himla synd att de inte görs längre tycker jag.( krukan också) Den andra blomman har faktiskt hängt med i två flyttar nu och jag vet inte vad den heter. Jag har börjat kalla den för min "lyckoblomma" eftersom den överlevt så länge.


I ett annat fönster står nu mina gröna flaskor av Jasper Morrison som U köpt på Asplunds.
De flyttas flitigt omkring här hemma och jag tycker faktiskt att de passar extra fint mot vår carrera marmor!


Nu är det dags att natta småtroll här, så jag säger hej från det vita huset så länge!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar