söndag 2 januari 2011

detaljer i vårt vardagsrum





Lampan från Arco  med marmorfot är en riktig favorit som kändes väldigt passande i vårt 60-tals hus



På de vägg hängda skåpen står just nu två robotar som kommer från butiken Asplund. Har fått dem av U för länge sen och gillar dem starkt.


Två BRIO kompisar till Tod har han parkerat på hyllan också.



Min älskade nagel ljusstake som jag fått av mamma, den byggs på år för år.




Brevid ljusstaken står även en lampa från Flos med stor glödlampa. Glödlampan kan bytas ut till bland annat Ingegerd Rådmans fina prickiga variant. Närmast öppna spisen står även en kruka med murgröna, denna lättskötta blomma passar mig perfekt.

Vårt vardagsrum är långt ifrån klart, vi väntar på mer hyllor och skåp, nya fotöljer, tavlor och en ny matta. Så jag återkommer med mer detaljbilder när fler saker kommit på plats.


Den här bilden kommer från vår förra lägenhet i stan. Den öppna spisen var original från husets byggår och till en början ville jag göra om den men lärde mig leva med den och till och med gilla den riktigt mycket. Det är bra att bo in sig innan man gör för stora förändringar. Det är det jag jobbar på nu. Tålamod är inte min melodi.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar