onsdag 12 januari 2011


Hemma hos oss är basen på vår inredning vit och grafitgrå.
Färg tillkommer som små inslag på kuddar, mattor och enstaka möbler.
Sen barnen kom så har mer färg flyttat in automatiskt med deras leksaker och andra tillhörigheter.

Man behöver inte tillsätta mycket färg för att rummet ska kännas inbjudande och varmt.
Här följer några exempel på det.


Ett rum med ganska sober färgskala lyser upp med den rosa skinn puffen.


Att sätta färg på en möbel är enkelt. Skulle man sen tröttna är det ju lätt fixat. Skåpet ger rummet hela dess karaktär tycker jag.


En färgklick i form av en gul stol, enkelt och väldigt iögonfallande.


Den gula lampan passar fint på den gröna byrån men det är ändå orkideén som fångar min blick.



2 kommentarer:

  1. Hej, har precis hittat hit till din blogg, VILKEN INSPIRATION! jag blir så sugen på att åka hem greja. Jag är på jakt efter fler delar till min nagel-ljusstake och har sett att du har en vet du vilka ställen (gärna på nätet) som säljer detta? tack för för en bra blogg

    SvaraRadera
  2. Håller abslut med dig, gillar också att ha gråskalan som bas och sen lägga till färgklickar genom kuddar och annat piff. Och yes, sen Philip kom in i våra liv har en hel del färg flyttat in per automatik! Tyvärr fick vår vita soffa flytta ut för den var det tyvärr kem på...

    Vi ska också inreda ett arbetsrum i det nya huset och det är såå svårt att veta hur man vill ha det. Dessutom är jag tokpedant när det kommer till ordningen på ett skrivbord och min bättre hälft är helt tvärtemot så vi får se hur vi ska lösa skrivbordsfrågan...

    Ha en strålande onsdag! Kraam K

    SvaraRadera