måndag 10 januari 2011

baby tips

Jag med lilla Lou i magen

Baby Tips

Det har kommit önskemål om tips på vad man ska ge till en nyfödd liten tjej eller kille.
Här kommer några grejer jag gillar, både att få och ge bort.


En bok där den nyblivna föräldern kan fylla i roliga uppgifter om den nya familjemedlemmen.
Det är ju galet vad fort man glömmer !


Den här lådan fick Lou av en kompis till oss. Perfekt att samla grattis kort eller andra små saker i.


Jag är ju vansinnigt förtjust i Mailegs kaniner och andra grejer. En sån här sötnos är fin att ha i baby rummet.


Amanda Egilson gör fantastiska namnsmycken. En väldigt fin present till den nyfödda eller till barnets mamma.

Baby Uggs är ju så sött. Funkar fint året runt dessutom. På nästan alla kedjor finns ju nu bra kopior som funkar minst lika bra som originalet.




Nallar och andra gosiga kramdjur är ju toppen. Jag älskar de här virkade och stickade varianterna från
Anne-Claire.



Den här lilla rackarn ser inte så speciell ut men min erfarenhet är att alla barn älskar "sophie le giraffe".
En leksak som sägs aktivera barnets alla sinnen, bra va:-)

Sen är det ju alltid kul med en fin body, ett par söta strumpbyxor eller en tuff tröja.
Ett tips är att köpa en eller två stl större än babyns för oj vad de växer ur de första plaggen snabbt!

Glöm inte att lämna en kommentar om ni vill att jag gör en utlottning av Humanity armbanden.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar