tisdag 11 januari 2011

arbetsplats hemma


En arbetsplats hemma.

Så här såg vårt "hemmakontor" ut i vår förra lägenhet. Därinne hade vi vårt skrivbord och bokhylla samt "le corbusier" stolen. 

Så här såg rummet ut sett från hallen. Till höger var  vårt vardagsrum.
Nu har vi en litet utrymme på övervåningen där skrivbordet och bokhyllan står och där tanken är att vi ska ha vårt lilla hemma kontor. Jag vet bara inte alls hur jag ska få det mysigt och snyggt.
Har surfat runt och letat inspiration till vårt "nya" kontor och här är lite härliga bilder.



basfärgerna går som vanligt i vitt och grafitgrått.



Jag gillar blomman på den gamla sekretären. Den ger liv åt bilden. Fin stol också.



Så här hade det gärna fått se ut, men nu har jag ju varken ett gammalt skrivbord, gammal stil  eller ett kontorsrum med fönster från golv till tak..



Fint med en svart pall bredvid skrivbordet att lägga
tidningar och viktiga papper på. Älskar lampan.





skrivbordet kommer stå mot fönstret, känns härligt att kunna se ut när man jobbar.
Stolen skulle vara fin till vårt skrivbor.



Min svarta jordglob får nu flytta från bokhyllan till skrivbordet.



Jag kommer att lägga till färg i form av skrivböcker eller en tavla. Lila passar ju fint hemma hos
oss också :-).
Vill hitta en snygg anslagstavla att fästa på väggen med viktiga papper och fina kort och bilder.



Vitt, vitt ,vitt alltid fint.
Men i vår arbetshörna behövs det allt lite mer färg!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar