fredag 10 december 2010

hemma hos.

hemma hos oss.


ni kanske är nyfikna på hur vi har det hemma? här följer små glimtar på några rum hemma hos oss i vita stenhuset.
vi börjar med några små detaljer från vårt nybyggda kök som har grafitgrå luckor och bänkskiva samt stänkskydd i carerra marmor.



här ser ni vårt köksbord "bermuda " ritat av Thomas Eriksson för Asplund, runt det har vi Hans wegners klassiska Y-stol i helsvart. på ena kortänden sitter Tod i en tripp trapp barnstol från stokke


vid fönstret mot trädgården står två brickor från svensk tenn i mönstren "manhattan" & "theran" tillsammans med  juicy salif juicepress från allessi.



en nyputsad kökskran från vola brevid den svarta elefantbrickan av Estrid Erikssons elefant tyg från svensk tenn


två av mina favoriter hemma. ljusstaken fick jag i 30-års present kommer även den kommer från svensk tenn. den finns i flera olika utföranden och prisklasser men det här är min absoluta favorit. på spisen står tekannan salam-thé av guy degrenne en klassiker från 1953.


så till sist mina fina flaskor jag fått av min man. tre gröna flaskor av jasper morrison. i bakgrund ser ni även tre "kiwi" lyktor i klarglas från iitala.

ja, en liten inblick i vårt hem och kanske ni nu bildat er en liten uppfattning om vilken stil vi gillar här hemma hos oss.

vi hörs snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar