torsdag 9 december 2010

återvinning

Containerfynd


jag har aldrig gjort det förr, men i somras fyndade jag en stol i ett hyreshus som höll på att tömmas, tyvärr hade redan fem utav dem åkt ut i den första tömningen av huset. men den här lyckades jag i alla fall knipa. gräsligt grön i väldigt slitet skinn med trötta ben i slitet trä. men jag tyckte att det var värt ett försök att fräscha upp den. några dagar efter mitt "fynd" gick jag förbi en second hand möbelbutik på roslagsgatan och vad stod inte där om min ny funna stol för 1200 kronor styck. genast kändes det som ett fynd!






                                      stolen klädes om i tyget Aristidia i grått. 





nå vad tycker ni om resultatet? jag är jätte nöjd med min container fyndade stol.

Hej så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar